MENU

Fossilfri fordonstrafik. Evolution eller innovation?

Carina Edman   •   Miljö & klimat   •   november 12, 2014

Den största skillnaden mellan evolution och innovation är att det bakom den sistnämnda finns en hjärna (eller flera) och att slutresultatet ofta är en mix av flera olika tekniker, idéer, drömmar, målsättningar och behov. Så om man vänder på det: när det finns ett hav av tekniker, idéer, drömmar, målsättningar och behov så borde vägen inte vara alltför lång till en innovation?

read more

Dags att sticka ut eller från enhörning till igelkott

Carina Edman   •   Kommunikation   •   januari 15, 2015

För att nå fram och sticka ut med sin kommunikation idag räcker inte längre enstaka spjutspetsinsatser (a lá enhörning) utan det behövs en matta av små budskap som sticker ut varje dag (typ igelkott). Det gäller att långsamt men medvetet bygga ett pussel av innehåll som till sist skapar användarens egen bild av ditt varumärke. Och det är inte ens säkert att de tre första pusselbitarna passar ihop, först när fyran och femman kommer blir bilden mer hel.

read more

Varumärket vs. webben eller konsten att göra istället för att säga

Carina Edman   •   Varumärke   •   december 10, 2014

Att en webbplats är så mycket mer än en visualisering av varumärkesplattformen och den grafiska profilen är inte svårt att ta till sig. Men hur gör man då för att implementera varumärket på webben och utnyttja mediet fullt ut?

read more