MENU

Facebook-redaktör Grund

Denna kurs riktar sig till dig som helt eller delvis ansvarar för kommunikationen på en eller flera Facebook-sidor (företag/ organisation/varumärke, o s v). Kanske är du redaktör, pressansvarig, informatör eller skribent i botten eller så har du en marknadsposition på ditt företag.

Kursen passar både små och stora företag/organisationer/varumärken. Kanske är Facebook-sidan helt nystartad så att du behöver hjälp att komma igång, eller så har du tagit över ansvaret för en sida som behöver ny energi. Du behöver som minst ha ett eget, personligt Facebook-konto för att hänga med på kursen.

Kursinnehåll:

Vi börjar med att prata om de strategiska fördelarna med en Facebook-sida och vilken plats/funktion sidan har i företagets sociala mediastrategi.

Därefter går vi kort igenom hur man startar upp en ny Facebook-sida och gör lämpliga kopplingar mellan sidan och ditt personliga konto (aktuellt för mindre företag). Vi tar oss igenom grundinställningarna och pratar om apps, kopplingar till andra sociala kanaler som Instagram, YouTube, o s v.

Vi går sedan igenom metoder och teknik för att öka antalet följare och öka konvergensen. Det handlar om innehåll, texter, #hashtags, bilder, tävlingar, timing, apps, o s v. Vi pratar också om hur Facebook kan bli en kanal/besöksdrivare till din blogg/webbsida, till MyNewsdesk, o s v.

Efter kursen kommer du att ha ett utkast till en content calendar för din sida samt en rad idéer till hur du kan driva mer trafik till din Facebook-sida, få fler följare samt öka trafiken från Facebook till din webbsida.

 

Facebook-redaktör Grund

 

Övriga kurser:

Webbstrategi med varumärket som grund

Webbsida i WordPress Grund

Sociala medier strategi och implementering

Sökordsoptimering Beginner

 

Boka eller gör en förfrågan här!